Skive Kunstforening

Kunstmuseer i Berlin

Foredrag v. Peter Haarby, kunstformidler, Holstebro Kunstmuseum
torsdag den 19. marts kl. 19.00 på Skive Bibliotek

Berlin rummer en lang række spændende kunstmuseer med tysk og international kunst i verdensklasse. Store, imponerende samlinger, og en skov af mindre museer med fantastiske kunstoplevelser. Kunstformidler Peter Haarby vil fortælle om de kunstskatte, man kan opleve på Berlins museer, fra den ældre, klassiske kunst til moderne kunst og samtidskunst.

Under foredraget besøger vi blandt andet museer på Museumsøen i Berlins hjerte, museerne overfor Charlottenborg-slottet og den store kunsthal i den gamle banegård, Hamburger Bahnhof. Vi skal møde Rembrandt, Casper David Friedrich, Picasso, Joseph Beuys, Andy Warhol – og de tyske ekspressionister.

Billeder fra Hamburger Kunsthalle

Vi får også en lille introduktion til Berlins imponerende galleriscene, hvor den moderne og nyskabende kunst vises.

Foredraget er arrangeret af Skive Kunstforening i samarbejde med Folkeuniversitetet og Skive Bibliotek i anledning af Skive Kunstforenings rejse til Berlin i maj, men alle interesserede er velkomne.

Entre 50 kr. (Medlemmer af Skive Kunstforening gratis).